Sunday, January 9, 2011

Selamat membaca!

Assalamualaikum kepada semua,

Terima kasih kerana sudi membaca blog ini. Selamat datang saya ucapkan. Memang niat sudah lama nak berblog, namun tak kesampaian dek tiada keazaman dan disiplin. Juga kekangan masa yang menuntut komitmen yang lainnya. InsyaAllah, tahun ini ada azam baru, supaya mula berblog. Maka blog ini saya akan cuba update selalu. Hajatnya sekurang2nya satu minggu sekali. semoleknya seminggu 3 kali. Sepertimana yang saya tulis di entri pertama (april 2010 - wah lamanya!), insyaAllah tulisan saya akan berkisar sekitar motivasi, tarbiyah, dan kewangan. Tapi tidak terikat topik2 itu semata2. Beberapa topik lain seperti catatan kembara, juga mahu dikongsikan. Mana yang termampu dikongsi, mana yang terlintas di hati dan minda.

Sejak kebelakangan ini Allah ilhamkan saya menulis dalam kata2 yang lebih berpuisi. Malah ada yang mengatakan saya berpujangga. Wallahualam. Saya tidak pasti. Apakah boleh dikata pujangga, puisi, atau apa? Saya cuba semampu saya selama Allah meminjamkan kudratNya ini, untuk menyusun bahasa, meletak kata2 yg sebaiknya insyaAllah. Mudah2an di dalam blog, juga dalam percakapan lisan saya. Tapi saya juga mengharap untuk mempelbagai genre tulisan, agar metod penyampaian lebih pelbagai. Yang pastinya, sekiranya ada baik dan manfaatnya, saya ingin berkongsi. Moga sedikit ilmu atau pengalaman hidup yang dikongsi, menjadi manfaat kepada diri sendiri dan siapa yang ada membaca. Jadi, mungkin saja saya terus berpuisi. Dan mungkin saja tidak. Sebarang komentar saya alu2kan. Sebarang cadangan akan dipertimbangkan. Sebarang teguran membina akan saya perhatikan. InsyaAllah.

Terima kasih sudi membaca!

No comments:

Post a Comment