Thursday, January 6, 2011

Jiwa hamba

Bila dipanggil, pergi,
Bila disuruh, buat,
Bila ditegah, tinggal,
Bila dipinta, serah,
Bila diuji, redha,
Bila dikurnia, syukur,

Bila bertemu, leka,
Bila berpisah, rindu,
Bila rindu, menyebut2,
Bila berdosa, sedih,
Bila tersilap, malu,
Bila teringat, istighfar,
Bila bersandar, bergantung,

Bila mahu, berdoa,
Bila bersedih, mengadu,
Bila dicinta, membalas,
Bila takut, berselindung,
Bila meminta, harap,
Bila gembira, puji,

Ya Allah, Tuhanku,
Aku hambaMu,
Hamba sehina hamba,
Kurniakanlah aku jiwa seorang hamba,
Jiwa hamba sebenar2 hamba,
Hamba yang Kau sayang,
Hamba yang Kau tunjukkan jalan,
Jalan lurus menujuMu oh Tuhan,

Derai tangis, esak rintihku,
Doa pengharapan setulus hati,
Aku tahu Kau sentiasa mendengarnya,
Kau segalanya dalam hidupku,
Malah hidupku, jua matiku, hannya untukMu,
Itu ikrarku di setiap solatku,
Ampunkan aku, ampunkan aku,
Jadikan aku hamba pemburu syurga,
Takut dan jauh dari neraka,
Ya Allah ya Tuhanku,
Aku padaMu, ingin sekali dipanggil hamba...



12.00 am, 7.1.2011

No comments:

Post a Comment